8. června 2012

PRACOVNÍ DOVOLENÁ V PROVENCE

V květnu jsem byla pracovně v Provence a spojila jsem to s krátkou dovolenou. Touto cestou bych se s vámi chtěla podělit o tu atmosféru a kouzlo jižní Francie. Snad se Vám fotky budou líbit :-).

AIQUINES





Ty jejich okenice, mě naprosto dostávají!!! To je taková nááááádhera.




AVINON



Náměstíček s kavárničkami a restauracemi je tam neuvěřitelná spousta, a pro kavárenské typy jako jsem já je to naprostý ráj :-)













To jsem musela vyfotit!!! Byly to slepá okna, které byly pomalované, aby dům nebyl tak smutný :-). Přišlo mi to jako skvělý nápad :-)











KAŇON VERDON




Prošli jsme celý kaňon, bylo to asi 16 km, a neuvěřitelná výška a vzhledem k tomu, že mám závratě, tak jsem si výlet ani tak moc neužívala, ani nevíte jak jsem byla šťastná, když jsme byli téměř na konci :-)!!!










L´ISLE SUR LA SORQUE






LES SALLES SUR VERDON















MOUSTIERS STE MARIA 


je vesnice či městečko založené roku 433 proslavené fajánsí (je proslavený druh hrnčířských výrobků nažloutlé nebo načervenalé barvy, které jsou pokryty bílou neprůhlednou glazurou). Jsou považovány za jemnou keramiku, i když vzhledem často připomínají porcelán). Fajánsí v zelené, žluté a modré barvě, která se používala v 17. století na stolech francouzské aristokracie. Toto nádobí je zde vystaveno v Muzeu fajánse.

Dominantou vsi je kaple Chapelle Notre dame de Beauvoir postavená na skalním výběžku mezi horskými štíty spojenými stříbrným řetězem se zlatou hvězdou hvězdou. Ze vsi tam vede křížová cesta.

Ti, kteří rádi jezdí na kole, tak mohu jen a jen doporučit, jsou zde skvělé cesty! Ráda bych se sem vrátila i s kolem a projížděla ty malebná městečka :-)







A tady je má maličkost... nedávno mi jedna paní psala, že by jí zajímalo jak vypadám :-).


Překrásná prodejna plná dobrot, spousta olivových olejů různých příchutí, medů, marmelád, mýdel a samozřejmě provencáslkého koření. Byla jsem tam snad hodinu a nasávala všechny ty vůně.





  A tradiční petanque... to bylo až neuvěřitelné, staříci, kteří se téměř nemohli hýbat házeli petanque z laviček :-)





Tady to byl náš pokoj, bydleli jsme u jedné moc milé paní v rodinném penzionu a na cestu nám dala domácí fíkové marmelády a levandulové medy, které jsou opravdu výborné :o).




Pohled na Moustiers od kaple.




A nakonec levandulová pole, která bohužel nebyla ještě rozkvetlá :-(, rozkvetlá jsou až v červenci ... tak třeba příště :-)






SHARE:

9 komentářů

  1. Verunko náádherná procházka, moc děkuji i za nááádherné fotky, úúúžasné. Ju a sekne Ti to, pa páááá Zuzka morkusovic

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou nádherné fotky a úžasná místa, která jsi navštívila .... tam by se mi určitě taky líbilo. Krásný večer. J

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera, hned bych jela taky.
    Hezký víkend
    Jana

    OdpovědětVymazat
  4. nádherné fotky, tiež by som sa tam šla pozrieť :)

    OdpovědětVymazat
  5. Verunko upřímně závidím.Jedna fotka hezčí než druhá.Zatím nakupuji knížky o Provence a doufám,že jednou....

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za nahlédnutí do tak kouzelných míst.Tam se musí líbit snad každému :)

    OdpovědětVymazat
  7. Verunko...děkuji za překrásný výlet po místech,která bych jednou moc ráda návštívila...Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, může se zeptat, jaké jste měli v květnu v Provance počasí? Dle fotek to vypadá až letně. Děkuji za odpověď 8-)

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý den, byli jsme tam začátkem května, přes den byly teploty okolo 20 st, ale rána a večery, byly chladné a pak začalo pršet a ochladilo se na cca. 15 st. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig